Korang ada jerawat tak?

Dah kenapa tanya soklan tacing camtu? Berapa ramai rakyat Malaysia yang akan sentap habes dengan tajuk aku kali ni. Tapi aku cuma nak share pada korang je. Yang mana korang rasa 

"eh budak ni nak promote produk yang dia jual la tew"
"ala aku langsung tak percaya lah"
"propaaaaaaaa je lebih"

And whatever. Before tu, aku nak cakap awal2. Kalau korang rasa boleh hidup dengan muka penuh jerawat, penuh parut jerawat, parut kawah bulan, jeragat, jerawat bernanah, jerawat pasir dan apahal tetiba aku rasa nak termuntah pulak hahaha. So korang boleh leave this post dan angkat kaki. Sekali lagi aku keraskan di sini, memang niat aku nak share sahaja. Tiada unsur paksaan atau ugutan maut.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Masa aku berumur 16 tahun, masa tu hormon gatal miang nak couple tengak dok membuak-buak kan, so bermulalah kisah... Aku dan jerawat. Kira jerawat ni memang sayang sangat dengan aku. Everyday dia akan tumbuh di muka aku. Subur kot muka aku ni. Yang penting hari2 berpindah randah. Bukan penduduk tetap la. Jadi aku ni dah macam penternak jerawat berjaya giler lah masa tu. Cuma tak keluar TV je. Malu? Xpayah cakap la. 

Aku paling benci bila....

1 - Orang sembang kencang dengan aku. Tapi mata dia dok tumpu kat jerawat aku. Pfttttt
2 - Time cikgu xde, lepak ramai2 tetiba member aku bukak topik pasal jerawat. Bodoh tacing kot!
3 - Ramai datang kat aku semata-mata nak suggestkan sesuatu produk. 
4 - Cikgu sampai tegur aku, "zatie, mu ni ada resdung ke? Teruk sangat dah muka mu ni" Cikgu weiii tegur aku! Rasa nak terjun bangunan sekolah je masa tu.

Banyak lagi situasi yang aku rasa down & give up nak teruskan hidup. Hanya kerana jerawat. Korang yang xde skin problem memang xkan pernah rasa perasaan sebegini. Tapi, korang yang senasib dengan aku akan setuju dengan apa yang aku citer tadi. 

FYI, aku start bisnes March 2011. Masa tu muka aku memang teruk tahap babeng la. Kalau korang tengok muka aku, boleh trauma 4-5 hari. Xlama tapi boleh bawak dalam mimpi la. Xpe, demi korang aku sanggup share muka aku dulu. Jap ek aku nak upload yang biasa-biasa je, kang extreme sangat korang salahkan aku xboleh tido la hape. 





Aku rasa bukan korang je trauma, aku boleh fobia kalau tengok balek folder album dalam hard disk aku ni. Pergh aku tak sangka betul rupanya dulu muka aku memang seteruk-teruk masalah lah. Dah la muka entah apa2. No wonder lah orang asyik tegur muka aku. Amacam? Sila lari ke toilet kalau nak termuntah hijau ke apa.

Mesti ada yang tertanya-tanya and nak tahu muka aku sekarang kan? Ke korang xnak tahu pon? Hehe nak aku upload kat sini jugak ke? Nampak sangat korang xpernah follow blogshop aku kan.... Sedih! Ekceli perubahan yang aku alami sekarang ni memang agak terperanjat jugak la. Jiran, kawan2 lama, customer, dan ramai lagi. Coz aku baru cuba produk ni dalam 1 bulan 2 minggu. And the result...

SPEECHLESS
PICTURES WILL EXPLAIN EVERYTHING
Sebelum itu, gambar langsung tiada sebarang edit/efek okeh!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Hanya 1 perkataan yang aku boleh ungkapkan, Alhamdulillah. Thanks Allah. Walaupon korang nampak still ada jerawat 2-3 bijik and parut berlubang, tapi aku tetap nak upload jugak tanpa sebarang edit. Sebab awal2 aku dah cakap, aku niat nak share je.

"Eh dari tadi lagi cakap nak share, apa bendanya kau nak citer ni?"

Sabar. Korang cuma perlu tekan link fb aku je www.facebook.com/zatiecatalyst , kat sana jawapan akan terjawab dengan sendirinya. Terpulang pada korang untuk take it or leave it. Apa2 pon aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada korang yang sudi baca post ini sampai ke titik yang terakhir. Dah lama aku nak lepas gian taip panjang-panjang macam ni. Ok lah. Jangan lupa follow blog aku, banyak aku nak share di masa akan datang. 


Btw, jangan lupa jenguk blogshop & fb aku


Bye-Bye!

5 Budak innocent yang comel:

ch000tz said... Reply to comment

ubat yang paling esok utk jerawat senang ajer....sapu minyak cap kapak kat jerawat dik :D hilang lah dia

Anonymous said... Reply to comment

Salam..
Akak dulu pun banyak jugak jerawat tapi sejak guna produk Shaklee alhamdulillah jwrt dah byk kurang.(^_^) lagipun Shaklee dh 50 thn lbih di pasaran, so jgn risau ia terjamin selamat,kalau x xkan produk ni blh bertahan lama kn?? Kalau rajin adik tgk lh blog ni https://daisyrose88.blogspot.com ..kalu nak tau lbh lnjut jgn segan2 pm/whatsapp akk kt no ni 019-5643112..

rehana said... Reply to comment

nice sharing sis..
website saya

Anonymous said... Reply to comment

Insya Allah ada penyelesaian tu nanti macam akak dulu pun muka macam ni jugak .Yang penting setiap produk tu mesti selamat,berkesan dan semulajdi .Jemput datang blog yer.Semoga terjalin ukhwah .Tq

Diet Diet Sihat said... Reply to comment

Alhamdulillah, jaga makan, makan benda elok elok, boleh muka jadi cantik

JOM TUKAR KE BLOG RESPONSIVE